ICA.

ICA.

ICA SUPERMARKET LIDKÖPING

ICA Supermarket Margretelund Lidköping

Vi ställde några frågor till Henric Lind, Butikschef på ICA Supermarket Lidköping . Nedan hittar ni hela intervjun.


01 Varför har ni valt att jobba med digital skyltning i butik?

Vi vill erbjuda en modern butik och en bra prisupplevelse för våra kunder. Via LTGs skärmar och genom vårt samarbete med er styr vi vårt content smidigt, enkelt och fritt. Magiskt att använda easy display (mjukvaran) för att styra allt material på skärmarna. Att vi dessutom tillsammans med SignMedia kan sälja på reklam och få det finansierat anser vi vara väldigt positivt.

Vi varvar alltid 5-6 erbjudanden, men sedan jobbar vi också för att skapa trevlig stämning. Exempelvis midsommar varvar vi in hälsningar, vilket ger även mjuka värden i butiken och en bättre upplevelse för kunden.

02 Vad anser ni är fördelarna för leverantörerna att synas i butik?

Bättre exponering, helt enkelt! Vi kan pusha produkten hela kundvarvet. Exempelvis kan vi börja pusha för en produkt redan i entrén för att sedan även visa den i mejeri där produkten finns, vilket gör kunden mer belägen att nypa just det erbjudandet. Vi arbetar också med våra gavelskärmar, man ser direkt erbjudandet som ligger på gavel, men man kan också enkelt leda in kunden på rätt rad för fler erbjudanden.

Vi önskar skapa långsiktiga samarbeten med våra leverantörer, och även jobba med dynamiska kampanjer Vi kan enkelt tids styra vårt material på skärmarna vilket gör att man kan följa kundernas shoppingmönster och på så sätt sälja mer produkter.

03 Hur påverkas samarbetet med leverantörerna som väljer att annonsera via era skärmar?

Samarbetet blir tightare, vi får mer aktiva samarbeten med våra leverantörer. Det blir bättre och framför allt mer långsiktigt och planerande. Det vanliga är att säljare meddelar kampanj som kommer gå i butik om ca två veckor sedan är det inte mycket mer än så. Syns man däremot på skärm planeras även produktplacering tillsammans med kommande content, dvs bättre exponering vilket ger ännu bättre effekt.

04 Hur tycker ni samarbetet med SignMedia fungerat hittills?

Jättebra, inga problem alls! Vi rekommenderar SignMedia även till andra ICA butiker. Istället för att alla ICA butiker jobbar på sina håll kan vi alla samarbeta med samma leverantör d.v.s er och på så sätt blir det också enklare för leverantörerna som då enkelt vet vilket företag de ska kontakta för att synas på våra skärmar.

05 Vilka utvecklingsmöjligheter ser du med det här konceptet framöver, exempelvis andra kanaler?

Vi väntar på att det här konceptet ska mogna hos våra leverantörer och att de ska bli mer varse om effekten av det. En utvecklingsmöjlighet som vi ser är mindre led skärmar, iPad storlek som vi kan hänga direkt på hyllan i gångarna. Där kan vi visa tillfälliga kampanjer och sedan enkelt även flytta runt. Snabba enkla och effektiva lösningar!

Se fler exempel »

ICA Supermarket Margretelund Lidköping.

ICA Supermarket Margretelund Lidköping.