MARABOU.

MARABOU.

MARABOU

WOW! Mondelez/Marabou hade en försäljningsökning på 334,8% på Maxi Mitt gruppens butiker, där de flesta ligger med i vårt digitala paket. Vi är så glada över detta samarbete! En extra boost och en fantastisk effekt säger de själva, läs vår intervju med Niklas på Mondelez nedan:

Varför väljer ni att annonsera via digitala skärmar i butik tillsammans med SignMedia?
– ”Från när vi testade detta första gången har vi sett fin försäljningsutveckling på våra produkter som vart med i reklamen vi valt och detta har skapat relationer med kunderna som öppnat upp för ännu mer möjligheter. Kunderna uppskattar verkligen denna extra insats med goda resultat.”

Hur har försäljningen påverkats av annonseringen?
-”Under vecka 47 2022 körde ICA Maxi Mitt gruppen annonsering på våra Aladdin & Paradis askar där jag även valde att investera i SignMedias digitala paket för att få ytterligare effekt. De flesta av Maxi Mitt gruppens butiker ligger med i SignMedias digitala paket. Utfallet blev + 17 ton VS 2021 vilket är enormt bra. Index 334,8%! Resultatet visade sig även vara bäst bland övriga regioner på landet. Vi blev fantastiskt nöjda och även kunderna så klart.”

Hur tycker ni samarbetet med SignMedia har fungerat?
-”Här måste jag säga att Inge som jag haft mest kontakt med ger mig energi och viljan att investera i fler kampanjer. Han har också ett jättebra nätverk med köpmännen som betyder mycket idag. Köpmännen kan vara svåra att få till möten med. Vi gör ett fint samarbete med SignMedia som resulterar i mycket goda resultat. TV-skärmar i kassalinjen är bra men SignMedias skärmar är mer riktat vid köptillfället där starka varumärken som vi har får en extra ”Boost” och en fantastisk effekt.”

Vilka utvecklingsmöjligheter ser ni med det här?
-”All typ av marknadsföring är ju bra. Men tricket är ju att kunna välja produkter med rätt timing. Idag kör vi reklamspotar med både choklad och kex och med starka varumärken. Ofta köps choklad & kex på impuls så där gäller det att sticka ut i mängden. Det gäller att påverka konsumenten direkt vid köptillfället. Det betyder mycket för oss med SignMedias digitala teknik. Det handlar också om hur konsumenten skall hitta till våra produkter. Där gör vår säljkår ett fantastiskt fint arbete. De planerar in fler platser i butiken som gör att försäljningen ökar markant.

Våran säljkår skall göra skillnad och ge butikerna en möjlighet att öka sin försäljning. Det känns också extra bra när vi nyligen blev utsedd av Gradiant Benchmarks till Sveriges bästa säljkår på konfektyr.

Detta är ett kvitto på att även alla de ICA butiker som ingår i SignMedias paket har fått tycka till. Vi gillar att göra Win Win affärer där alla parter är nöjda. Då är det lätt att utveckla sig. Det bästa av allt är att vi under 2023 skall göra det ännu bättre, för så är det ju ????
Modelez International
Niklas Waern
Area Manager

Se fler exempel »

Mondelez gjorde en generell försäljningsökning med 334,8%

Mondelez gjorde en generell försäljningsökning med 334,8%

Aladdin ask.

Aladdin ask.