NÖJDA KUNDER

Läs mer om vad våra kunder tycker om digital marknadsföring i butik och om oss.

Protos

PROTOS har valt att synas med deras varumärke Smak av Gotland på skärmarna i tre ICA butiker och såhär säger de om annonseringen via SignMedia:

”Vi har haft stor framgång med vårt varumärke med hjälp av de digitala skärmarna i butik! 
På Maxi Nynäshamn tjänade vi in kostnaden för annonseringen redan första månaden. Nu har vi tagit in ytterligare två butiker som vi har stor tilltro till att försäljningen kommer att öka markant. Mycket spännande att kunna samarbeta närmare direkt med butik.”

Andreas Berg

Säljkårschef Dagligvaruhandel

Om Protos

PROTOS (tidigare Svenskt Butikskött AB) utvecklar livsmedel som är bra för både människa och miljö. De har fördjupat arbetet inom lokal och hållbar köttproduktion. Dessutom utvecklar de ett nytt sortiment av proteinrika, vegetariska livsmedel. 

Deras livsmedelsproduktion finns på Gotland och tack vare de korta avstånden och den täta kontakten med lantbrukare på ön, har de full kontroll på alla steg, från jord till bord.

PROTOS är idag Sveriges största leverantör av KRAV-märkt kött till dagligvaruhandeln.

Skånemejerier

Skånemejerier har valt att annonsera med SignMedia och de syns idag i 12 av våra butiker och såhär säger de om annonseringen via SignMedia:

”Vi väljer att annonsera med SignMedia för att vi tycker att vi får en utmärkt och mycket fin synlighet på våra viktigaste produkter. Sedan stärker detta också våra möjligheter att lyckas med lanseringar och fördjupa vårt samarbete med den lokala butiken.”

“Den klart största fördelen med att annonsera, på de digitala skärmarna i butik, är att man får en utmärkt synlighet för sina produkter precis där köpbesluten avgörs. Reklam på TV i all ära men hemma i soffan kan man inte handla en vara på impuls utan det sker i butik och detta är ett utmärkt sätt att sticka ut och skapa merförsäljning.”

Johan Bennäs

Regional Föräljningschef

Gudruns

GUDRUNS har valt att synas i fyra ICA butiker och såhär säger de om annonseringen via SignMedia:

“På ett enkelt sätt kan vi stärka kundupplevelsen i butik. Vi kan på ett bra sätt framföra och få ut budskap kring vår verksamhet och värdegrund, allt lokalt anpassat för bästa effekt. 

Med SignMedia får vi möjligheten att geografiskt anpassa både erbjudande och budskap kostnadseffektivt. Även långsiktigheten i planeringen passar oss mycket bra då vi har en rad utpräglade säsongsartiklar vi vill marknadsföra under ett år.”

Louise Daving Götberg

Marknad & Kommunikation

Utvalda Annonsörer

Vi är betrodda av de bästa varumärkena, här är några av de som annonserar hos oss idag.

Intervju

ICA Supermarket Margretelund Lidköping

Vi ställde några frågor till Henric Lind, Butikschef på ICA Supermarket Lidköping . Nedan hittar ni hela intervjun.

01 Varför har ni valt att jobba med digital skyltning i butik?

Vi vill erbjuda en modern butik och en bra prisupplevelse för våra kunder. Via LTGs skärmar och genom vårt samarbete med er styr vi vårt content smidigt, enkelt och fritt. Magiskt att använda easy display (mjukvaran) för att styra allt material på skärmarna. Att vi dessutom tillsammans med SignMedia kan sälja på reklam och få det finansierat anser vi vara väldigt positivt.

Vi varvar alltid 5-6 erbjudanden, men sedan jobbar vi också för att skapa trevlig stämning. Exempelvis midsommar varvar vi in hälsningar, vilket ger även mjuka värden i butiken och en bättre upplevelse för kunden.

03 Hur påverkas samarbetet med leverantörerna som väljer att annonsera via era skärmar?

Samarbetet blir tightare, vi får mer aktiva samarbeten med våra leverantörer. Det blir bättre och framför allt mer långsiktigt och planerande. Det vanliga är att säljare meddelar kampanj som kommer gå i butik om ca två veckor sedan är det inte mycket mer än så. Syns man däremot på skärm planeras även produktplacering tillsammans med kommande content, dvs bättre exponering vilket ger ännu bättre effekt.

05 Vilka utvecklingsmöjligheter ser du med det här konceptet framöver, exempelvis andra kanaler?

Vi väntar på att det här konceptet ska mogna hos våra leverantörer och att de ska bli mer varse om effekten av det. En utvecklingsmöjlighet som vi ser är mindre led skärmar, iPad storlek som vi kan hänga direkt på hyllan i gångarna. Där kan vi visa tillfälliga kampanjer och sedan enkelt även flytta runt. Snabba enkla och effektiva lösningar!

02 Vad anser ni är fördelarna för leverantörerna att synas i butik?

Bättre exponering, helt enkelt! Vi kan pusha produkten hela kundvarvet. Exempelvis kan vi börja pusha för en produkt redan i entrén för att sedan även visa den i mejeri där produkten finns, vilket gör kunden mer belägen att nypa just det erbjudandet. Vi arbetar också med våra gavelskärmar, man ser direkt erbjudandet som ligger på gavel, men man kan också enkelt leda in kunden på rätt rad för fler erbjudanden.

Vi önskar skapa långsiktiga samarbeten med våra leverantörer, och även jobba med dynamiska kampanjer Vi kan enkelt tids styra vårt material på skärmarna vilket gör att man kan följa kundernas shoppingmönster och på så sätt sälja mer produkter.

04 Hur tycker ni samarbetet med SignMedia fungerat hittills?

Jättebra, inga problem alls! Vi rekommenderar SignMedia även till andra ICA butiker. Istället för att alla ICA butiker jobbar på sina håll kan vi alla samarbeta med samma leverantör d.v.s er och på så sätt blir det också enklare för leverantörerna som då enkelt vet vilket företag de ska kontakta för att synas på våra skärmar.

Kontakta
oss

Tveka inte att kontakta oss om du har frågor eller är intresserad av en annonsplats!