MARABOU

WOW! Mondelez/Marabou hade en försäljningsökning på 334,8% på Maxi Mitt gruppens butiker, där de flesta ligger med i vårt digitala paket. Vi är så glada över detta samarbete! En extra boost och en fantastisk effekt säger de själva, läs vår intervju med Niklas på Mondelez nedan:

Varför väljer ni att annonsera via digitala skärmar i butik tillsammans med SignMedia?
– ”Från när vi testade detta första gången har vi sett fin försäljningsutveckling på våra produkter som vart med i reklamen vi valt och detta har skapat relationer med kunderna som öppnat upp för ännu mer möjligheter. Kunderna uppskattar verkligen denna extra insats med goda resultat.”

Hur har försäljningen påverkats av annonseringen?
-”Under vecka 47 2022 körde ICA Maxi Mitt gruppen annonsering på våra Aladdin & Paradis askar där jag även valde att investera i SignMedias digitala paket för att få ytterligare effekt. De flesta av Maxi Mitt gruppens butiker ligger med i SignMedias digitala paket. Utfallet blev + 17 ton VS 2021 vilket är enormt bra. Index 334,8%! Resultatet visade sig även vara bäst bland övriga regioner på landet. Vi blev fantastiskt nöjda och även kunderna så klart.”

Hur tycker ni samarbetet med SignMedia har fungerat?
-”Här måste jag säga att Inge som jag haft mest kontakt med ger mig energi och viljan att investera i fler kampanjer. Han har också ett jättebra nätverk med köpmännen som betyder mycket idag. Köpmännen kan vara svåra att få till möten med. Vi gör ett fint samarbete med SignMedia som resulterar i mycket goda resultat. TV-skärmar i kassalinjen är bra men SignMedias skärmar är mer riktat vid köptillfället där starka varumärken som vi har får en extra ”Boost” och en fantastisk effekt.”

Vilka utvecklingsmöjligheter ser ni med det här?
-”All typ av marknadsföring är ju bra. Men tricket är ju att kunna välja produkter med rätt timing. Idag kör vi reklamspotar med både choklad och kex och med starka varumärken. Ofta köps choklad & kex på impuls så där gäller det att sticka ut i mängden. Det gäller att påverka konsumenten direkt vid köptillfället. Det betyder mycket för oss med SignMedias digitala teknik. Det handlar också om hur konsumenten skall hitta till våra produkter. Där gör vår säljkår ett fantastiskt fint arbete. De planerar in fler platser i butiken som gör att försäljningen ökar markant.

Våran säljkår skall göra skillnad och ge butikerna en möjlighet att öka sin försäljning. Det känns också extra bra när vi nyligen blev utsedd av Gradiant Benchmarks till Sveriges bästa säljkår på konfektyr.

Detta är ett kvitto på att även alla de ICA butiker som ingår i SignMedias paket har fått tycka till. Vi gillar att göra Win Win affärer där alla parter är nöjda. Då är det lätt att utveckla sig. Det bästa av allt är att vi under 2023 skall göra det ännu bättre, för så är det ju ????
Modelez International
Niklas Waern
Area Manager

Läs mer »

LJUSGÅRDA

Vår kund Ljusgårda har fått en generell försäljningsökning på 43%, på de butiker där de valt att annonsera via oss på SignMedia! Vi ställde några frågor till Daniel Emilsson på Ljusgårda:

Varför väljer ni att annonsera via digitala skärmar i butik?
-”Vi har valt att annonsera digitalt för att man når ut till många fler i butik och värdet av att synas för oss som ett litet nyare bolag är stort för att kunna bygga kännedom och kunskap om våra produkter och därmed öka försäljningen.”

Hur har försäljningen påverkats av annonseringen och på vilket sätt har relationen med butiken förändrats efter att ni gick upp på skärmarna?
– ”Vår försäljning tack vare digitala skärmarna har ökat där vi har rullande reklam eller annonsering. På sina håll har det ökat så pass bra så butiker har varit tvungen att bredda grundplaceringen med flertal face för att hinna med den ökade efterfrågan på våra salladspåsar.

Relationen till butiken blir bättre och det känns på så vis enklare att sälja in kampanjer och idéer.”

Hur tycker ni samarbetet med SignMedia har fungerat?
-”Vårt samarbete med er på Signmedia har varit enkelt, utvecklande samt problemfritt. Alla förfrågningar eller byte av digitalt innehåll går smidigt och er vilja att hjälpa till är ett stort plus i kanten.”

Daniel Emilsson
Utesäljare

Läs mer »

PROTOS

PROTOS har valt att synas med deras varumärke Smak av Gotland på skärmarna i tre ICA butiker och såhär säger de om annonseringen via SignMedia:

”Vi har haft stor framgång med vårt varumärke med hjälp av de digitala skärmarna i butik!
På Maxi Nynäshamn tjänade vi in kostnaden för annonseringen redan första månaden. Nu har vi tagit in ytterligare två butiker som vi har stor tilltro till att försäljningen kommer att öka markant. Mycket spännande att kunna samarbeta närmare direkt med butik.”

 

Andreas Berg
Säljkårschef Dagligvaruhandel

 

Om Protos
PROTOS (tidigare Svenskt Butikskött AB) utvecklar livsmedel som är bra för både människa och miljö. De har fördjupat arbetet inom lokal och hållbar köttproduktion. Dessutom utvecklar de ett nytt sortiment av proteinrika, vegetariska livsmedel.

Deras livsmedelsproduktion finns på Gotland och tack vare de korta avstånden och den täta kontakten med lantbrukare på ön, har de full kontroll på alla steg, från jord till bord.

PROTOS är idag Sveriges största leverantör av KRAV-märkt kött till dagligvaruhandeln.

Läs mer »

SKÅNEMEJERIER

Skånemejerier har valt att annonsera med SignMedia och de syns idag i 12 av våra butiker och såhär säger de om annonseringen via SignMedia:

”Vi väljer att annonsera med SignMedia för att vi tycker att vi får en utmärkt och mycket fin synlighet på våra viktigaste produkter. Sedan stärker detta också våra möjligheter att lyckas med lanseringar och fördjupa vårt samarbete med den lokala butiken.”

“Den klart största fördelen med att annonsera, på de digitala skärmarna i butik, är att man får en utmärkt synlighet för sina produkter precis där köpbesluten avgörs. Reklam på TV i all ära men hemma i soffan kan man inte handla en vara på impuls utan det sker i butik och detta är ett utmärkt sätt att sticka ut och skapa merförsäljning.”

Läs mer »

GUDRUNS

GUDRUNS har valt att synas i fyra ICA butiker och såhär säger de om annonseringen via SignMedia:

“På ett enkelt sätt kan vi stärka kundupplevelsen i butik. Vi kan på ett bra sätt framföra och få ut budskap kring vår verksamhet och värdegrund, allt lokalt anpassat för bästa effekt.

Med SignMedia får vi möjligheten att geografiskt anpassa både erbjudande och budskap kostnadseffektivt. Även långsiktigheten i planeringen passar oss mycket bra då vi har en rad utpräglade säsongsartiklar vi vill marknadsföra under ett år.”

Läs mer »

Om cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa används till och hur cookies kan undvikas. Vår webbplats är skapad med publiceringssystemet Yodo, och använder sig av så kallade "tillfälliga cookies" eller "session-cookies" som lagras tillfälligt och försvinner när du stänger ned din webbläsare.

Ifall du loggar in till vår webbplats, så används även så kallade "varaktiga cookies", som sparas på din dator i upp till trettio dagar, eller tills dess att du själv raderar dem. En varaktig cookie används också för att komma ihåg ifall du valt att stänga den ruta som informerar om att cookies används på webbplatsen.

Cookies används dels för att optimera webbplatsens funktion och anpassa den efter dina önskemål, dels för att kunna analysera statistik så att vi kan göra webbplatsen bättre för dig som besökare och kund. Webbplatsens funktionalitet är dock ofta, till viss del, beroende av tillfälliga cookies (exempelvis för att du ska kunna lägga artiklar i varukorgen, genomföra köp, för att du ska kunna hålla dig inloggad, eller för att förhindra spam i kontaktformulär).

Om du vill undvika cookies kan du konfigurera din webbläsare så att cookiefilerna inte laddas ner i din dator. Tillfälliga cookies är, som ovan framgått, dock nödvändiga för att navigera på vår webbplats.

Den data som lagras i våra cookies används endast för att rent tekniskt kunna möjliggöra användandet av våra tjänster. Vi sparar ingen personlig information i cookies på besökarens dator.

Utöver våra egna cookies så kan förstapartscookies från Google Analytics 4 (i enlighet med rådande GDPR-lagar) förekomma. Detta för att spara besöksstatistik, i syfte att kunna optimera vår webbplats och närvaro på nätet.

Ja eller Nej till cookies?

Du kan själv acceptera att ta emot cookies eller inte. Webbläsare som Internet Explorer, Firefox, Safari, Chrome och Opera tar emot cookies automatiskt, men du kan ändra dina personliga inställningar så att du inte accepterar Cookies. Om du väljer att stänga av möjligheten att ta emot cookies så kommer många webbplatser inte kunna ses eller utnyttjas maximalt.

Hur stoppar jag cookies?

Din webbläsare ger dig möjlighet att blockera cookies. Olika webbläsare och versioner av webbläsare fungerar på olika sätt, och kan skija sig åt i hur man ändrar dessa inställningar. Nedan finns länkar till instruktioner för några av de vanligaste webbläsarna:

Har du vidare funderingar kring hur cookies används på vår webbplats, vänligen kontakta oss!

Stäng

Denna webbplats använder cookies
Vi använder endast cookies i enlighet med rådande GDPR-lagstiftning för funktion och bästa möjliga upplevelse för den här webbplatsen.
Du behöver godkänna detta som besökare - Läs mer här »

Acceptera alla Endast nödvändiga