Sök

GUDRUNS

GUDRUNS har valt att synas i fyra ICA butiker och såhär säger de om annonseringen via SignMedia:

“På ett enkelt sätt kan vi stärka kundupplevelsen i butik. Vi kan på ett bra sätt framföra och få ut budskap kring vår verksamhet och värdegrund, allt lokalt anpassat för bästa effekt.

Med SignMedia får vi möjligheten att geografiskt anpassa både erbjudande och budskap kostnadseffektivt. Även långsiktigheten i planeringen passar oss mycket bra då vi har en rad utpräglade säsongsartiklar vi vill marknadsföra under ett år.”

Läs mer »

ICA MAXI NYNÄSHAMN

ICA Maxi Nynäshamn

Vi kunde inte beskrivit det bättre själva! ICA Maxi Nynäshamn har verkligen satsat på digital marknadsföring i deras butik och här nedan berättar de varför:

”Vi har valt att satsa på lokal digital marknadsföring i vår butik för det ger oss möjligheten att tillsammans med våra leverantörer skapa egna anpassade och lokala kampanjer när det passar våra kunder bäst. Det ger oss också möjligheten att stärka deras produkter samtidigt som det gynnar vår affär.

SignMedia är för oss en naturlig partner att koordinera dessa aktiviteter med olika leverantörer och tillsammans med våra olika avdelningar.”

 

Läs mer »

ICA SUPERMARKET LIDKÖPING

ICA Supermarket Margretelund Lidköping

Vi ställde några frågor till Henric Lind, Butikschef på ICA Supermarket Lidköping . Nedan hittar ni hela intervjun.


01 Varför har ni valt att jobba med digital skyltning i butik?

Vi vill erbjuda en modern butik och en bra prisupplevelse för våra kunder. Via LTGs skärmar och genom vårt samarbete med er styr vi vårt content smidigt, enkelt och fritt. Magiskt att använda easy display (mjukvaran) för att styra allt material på skärmarna. Att vi dessutom tillsammans med SignMedia kan sälja på reklam och få det finansierat anser vi vara väldigt positivt.

Vi varvar alltid 5-6 erbjudanden, men sedan jobbar vi också för att skapa trevlig stämning. Exempelvis midsommar varvar vi in hälsningar, vilket ger även mjuka värden i butiken och en bättre upplevelse för kunden.

02 Vad anser ni är fördelarna för leverantörerna att synas i butik?

Bättre exponering, helt enkelt! Vi kan pusha produkten hela kundvarvet. Exempelvis kan vi börja pusha för en produkt redan i entrén för att sedan även visa den i mejeri där produkten finns, vilket gör kunden mer belägen att nypa just det erbjudandet. Vi arbetar också med våra gavelskärmar, man ser direkt erbjudandet som ligger på gavel, men man kan också enkelt leda in kunden på rätt rad för fler erbjudanden.

Vi önskar skapa långsiktiga samarbeten med våra leverantörer, och även jobba med dynamiska kampanjer Vi kan enkelt tids styra vårt material på skärmarna vilket gör att man kan följa kundernas shoppingmönster och på så sätt sälja mer produkter.

03 Hur påverkas samarbetet med leverantörerna som väljer att annonsera via era skärmar?

Samarbetet blir tightare, vi får mer aktiva samarbeten med våra leverantörer. Det blir bättre och framför allt mer långsiktigt och planerande. Det vanliga är att säljare meddelar kampanj som kommer gå i butik om ca två veckor sedan är det inte mycket mer än så. Syns man däremot på skärm planeras även produktplacering tillsammans med kommande content, dvs bättre exponering vilket ger ännu bättre effekt.

04 Hur tycker ni samarbetet med SignMedia fungerat hittills?

Jättebra, inga problem alls! Vi rekommenderar SignMedia även till andra ICA butiker. Istället för att alla ICA butiker jobbar på sina håll kan vi alla samarbeta med samma leverantör d.v.s er och på så sätt blir det också enklare för leverantörerna som då enkelt vet vilket företag de ska kontakta för att synas på våra skärmar.

05 Vilka utvecklingsmöjligheter ser du med det här konceptet framöver, exempelvis andra kanaler?

Vi väntar på att det här konceptet ska mogna hos våra leverantörer och att de ska bli mer varse om effekten av det. En utvecklingsmöjlighet som vi ser är mindre led skärmar, iPad storlek som vi kan hänga direkt på hyllan i gångarna. Där kan vi visa tillfälliga kampanjer och sedan enkelt även flytta runt. Snabba enkla och effektiva lösningar!

Läs mer »

LJUSGÅRDA

Vår kund Ljusgårda har fått en generell försäljningsökning på 43%, på de butiker där de valt att annonsera via oss på SignMedia! Vi ställde några frågor till Daniel Emilsson på Ljusgårda:

Varför väljer ni att annonsera via digitala skärmar i butik?
-”Vi har valt att annonsera digitalt för att man når ut till många fler i butik och värdet av att synas för oss som ett litet nyare bolag är stort för att kunna bygga kännedom och kunskap om våra produkter och därmed öka försäljningen.”

Hur har försäljningen påverkats av annonseringen och på vilket sätt har relationen med butiken förändrats efter att ni gick upp på skärmarna?
– ”Vår försäljning tack vare digitala skärmarna har ökat där vi har rullande reklam eller annonsering. På sina håll har det ökat så pass bra så butiker har varit tvungen att bredda grundplaceringen med flertal face för att hinna med den ökade efterfrågan på våra salladspåsar.

Relationen till butiken blir bättre och det känns på så vis enklare att sälja in kampanjer och idéer.”

Hur tycker ni samarbetet med SignMedia har fungerat?
-”Vårt samarbete med er på Signmedia har varit enkelt, utvecklande samt problemfritt. Alla förfrågningar eller byte av digitalt innehåll går smidigt och er vilja att hjälpa till är ett stort plus i kanten.”

Daniel Emilsson
Utesäljare

Läs mer »

MARABOU

WOW! Mondelez/Marabou hade en försäljningsökning på 334,8% på Maxi Mitt gruppens butiker, där de flesta ligger med i vårt digitala paket. Vi är så glada över detta samarbete! En extra boost och en fantastisk effekt säger de själva, läs vår intervju med Niklas på Mondelez nedan:

Varför väljer ni att annonsera via digitala skärmar i butik tillsammans med SignMedia?
– ”Från när vi testade detta första gången har vi sett fin försäljningsutveckling på våra produkter som vart med i reklamen vi valt och detta har skapat relationer med kunderna som öppnat upp för ännu mer möjligheter. Kunderna uppskattar verkligen denna extra insats med goda resultat.”

Hur har försäljningen påverkats av annonseringen?
-”Under vecka 47 2022 körde ICA Maxi Mitt gruppen annonsering på våra Aladdin & Paradis askar där jag även valde att investera i SignMedias digitala paket för att få ytterligare effekt. De flesta av Maxi Mitt gruppens butiker ligger med i SignMedias digitala paket. Utfallet blev + 17 ton VS 2021 vilket är enormt bra. Index 334,8%! Resultatet visade sig även vara bäst bland övriga regioner på landet. Vi blev fantastiskt nöjda och även kunderna så klart.”

Hur tycker ni samarbetet med SignMedia har fungerat?
-”Här måste jag säga att Inge som jag haft mest kontakt med ger mig energi och viljan att investera i fler kampanjer. Han har också ett jättebra nätverk med köpmännen som betyder mycket idag. Köpmännen kan vara svåra att få till möten med. Vi gör ett fint samarbete med SignMedia som resulterar i mycket goda resultat. TV-skärmar i kassalinjen är bra men SignMedias skärmar är mer riktat vid köptillfället där starka varumärken som vi har får en extra ”Boost” och en fantastisk effekt.”

Vilka utvecklingsmöjligheter ser ni med det här?
-”All typ av marknadsföring är ju bra. Men tricket är ju att kunna välja produkter med rätt timing. Idag kör vi reklamspotar med både choklad och kex och med starka varumärken. Ofta köps choklad & kex på impuls så där gäller det att sticka ut i mängden. Det gäller att påverka konsumenten direkt vid köptillfället. Det betyder mycket för oss med SignMedias digitala teknik. Det handlar också om hur konsumenten skall hitta till våra produkter. Där gör vår säljkår ett fantastiskt fint arbete. De planerar in fler platser i butiken som gör att försäljningen ökar markant.

Våran säljkår skall göra skillnad och ge butikerna en möjlighet att öka sin försäljning. Det känns också extra bra när vi nyligen blev utsedd av Gradiant Benchmarks till Sveriges bästa säljkår på konfektyr.

Detta är ett kvitto på att även alla de ICA butiker som ingår i SignMedias paket har fått tycka till. Vi gillar att göra Win Win affärer där alla parter är nöjda. Då är det lätt att utveckla sig. Det bästa av allt är att vi under 2023 skall göra det ännu bättre, för så är det ju ????
Modelez International
Niklas Waern
Area Manager

Läs mer »

Om cookies och datainsamling

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa används till och hur cookies kan undvikas. Vår webbplats är skapad med publiceringssystemet Yodo, och använder sig av så kallade "tillfälliga cookies" eller "session-cookies" som lagras tillfälligt och försvinner när du stänger ned din webbläsare.

Ifall du loggar in till vår webbplats, så används även så kallade "varaktiga cookies", som sparas på din dator i upp till trettio dagar, eller tills dess att du själv raderar dem. En varaktig cookie används också för att komma ihåg ifall du valt att stänga den ruta som informerar om att cookies används på webbplatsen.

Cookies används dels för att optimera webbplatsens funktion och anpassa den efter dina önskemål, dels för att kunna analysera statistik så att vi kan göra webbplatsen bättre för dig som besökare och kund. Webbplatsens funktionalitet är dock ofta, till viss del, beroende av tillfälliga cookies (exempelvis för att du ska kunna lägga artiklar i varukorgen, genomföra köp, för att du ska kunna hålla dig inloggad, eller för att förhindra spam i kontaktformulär).

Om du vill undvika cookies kan du konfigurera din webbläsare så att cookiefilerna inte laddas ner i din dator. Tillfälliga cookies är, som ovan framgått, dock nödvändiga för att navigera på vår webbplats.

Den data som lagras i våra cookies används endast för att rent tekniskt kunna möjliggöra användandet av våra tjänster. Vi sparar ingen personlig information i cookies på besökarens dator.

Utöver våra egna cookies så kan förstapartscookies från Google Analytics 4 (i enlighet med rådande GDPR-lagar) förekomma. Detta för att spara besöksstatistik, i syfte att kunna optimera vår webbplats och närvaro på nätet.

Ja eller Nej till cookies?

Du kan själv acceptera att ta emot cookies eller inte. Webbläsare som Internet Explorer, Firefox, Safari, Chrome och Opera tar emot cookies automatiskt, men du kan ändra dina personliga inställningar så att du inte accepterar Cookies. Om du väljer att stänga av möjligheten att ta emot cookies så kommer många webbplatser inte kunna ses eller utnyttjas maximalt.

Hur stoppar jag cookies?

Din webbläsare ger dig möjlighet att blockera cookies. Olika webbläsare och versioner av webbläsare fungerar på olika sätt, och kan skija sig åt i hur man ändrar dessa inställningar. Nedan finns länkar till instruktioner för några av de vanligaste webbläsarna:

Datainsamling och datalagring

Webbplatsen kan använda sig av Google Analytics och liknande tjänster för att samla in data om ditt besök på webbplatsen. Ingen personlig data sparas, utan endast information om själva besöket i sig, det vill säga länkklick, sidvisningar, hur länge en viss sida har visats och liknande. Informationen kan användas av oss för att analysera hur besökare använder vår hemsida, samt för att i framtiden kunna förbättra och optimera innehåll och funktion på hemsidan. Informationen kan också användas av Google (eller motsvarande leverantör) för att optimera information och annonser, så att du får mer relevanta/personliga sökträffar eller annonser i leverantörens övriga tjänster.

Har du vidare funderingar kring hur cookies och datainsamling används på vår webbplats, vänligen kontakta oss!

Stäng

Denna webbplats använder cookies
Vi använder cookies och datainsamling i enlighet med rådande GDPR-lagstiftning för funktion och bästa möjliga upplevelse för den här webbplatsen.
Du behöver godkänna detta som besökare - Läs mer här »

Acceptera alla Endast nödvändiga